Przetwarzanie chmur punktów może być teraz jeszcze łatwiejsze. Do niedawna na rynku brakowało solidnego pakietu oprogramowania, które natywnie działa w ekosystemie Apple. Z PointCab Origins, ta sytuacja się zmieniła.
Firma Apple jest dziś synonimem dobrego designu. Nic więc dziwnego, że urządzenia Apple cieszą się dużym zainteresowaniem wśród projektantów i architektów. Jednak szczególnie w sektorze LIDAR, gdzie coraz więcej specjalistów z branży budowlanej i firm zajmujących się nieruchomościami wchodzi na rynek, dominującym systemem operacyjnym jest wciąż Windows. Ponieważ firma Apple zintegrowała czujnik lidarowy w swoich najnowszych urządzeniach takich jak iPad i iPhone można się spodziewać, że w nadchodzących latach Apple będzie uczestniczyć w przechwytywaniu świata w 3D. Aby nadążyć za spodziewanym popytem, producent oprogramowania PointCab postanowił przejąć inicjatywę i wydać pierwsze komercyjne oprogramowanie do kompleksowego przetwarzania chmur punktów LIDAR na macOS. Inni producenci oferują już oprogramowanie potrafiące zwizualizować chmurę punktów, jednak nie zapewniają one takich możliwości manipulacji, jakie oferuje PointCab Origins.
Oprogramowanie Origins dla macOS działa niemal identycznie jak jego odpowiednik dla Windows. Może odczytywać wszystkie otwarte formaty skanowania laserowego 3D, a jego wyniki są kompatybilne ze wszystkimi popularnymi programami CAD. Jednakże, ponieważ niektórzy dostawcy sprzętu i oprogramowania nie dostarczają jeszcze własnych rozwiązań dla macOS, nie mają również łatwo dostępnego SDK, które umożliwiłoby oprogramowaniu PointCab odczyt ich natywnych formatów.
Niemniej jednak, współzałożyciel i dyrektor generalny PointCab, dr Richard Steffen, jest przekonany, że część branży wkrótce pójdzie w jego ślady: „Od dłuższego czasu nosiliśmy się z zamiarem udostępnienia Origins dla macOS. Widzieliśmy, jak CloudCompare robi świetną robotę ze swoim oprogramowaniem open-source dla macOS i spodziewaliśmy się, że komercyjni producenci sprzętu i oprogramowania wkrótce pójdą w ich ślady. Ponieważ nasze oprogramowanie jest znane z doskonałej kompatybilności, mieliśmy nadzieję, że inni producenci przejmą inicjatywę i przeportują swoje SDK formatu na macOS.
Po tym, jak odnowiliśmy całą strukturę naszego oprogramowania w wersji Origins 4.0, pomyśleliśmy, że nie ma lepszego momentu na pracę nad wersją dla macOS. W końcu zdecydowaliśmy się wziąć sprawy w swoje ręce i nie czekać dłużej. Zwróciliśmy się do innych producentów z prośbą o udostępnienie ich SDK dla formatów i w większości przypadków spotkaliśmy się z życzliwym przyjęciem. Na przykład RIEGL był jednym z pierwszych, którzy odpowiedzieli i w tej chwili jest w kontakcie z naszymi programistami.
Wydaje się, wszyscy myślą o kompatybilności z macOS, ale ponieważ większość innych graczy w branży polega na Windows, nigdy nie jest to priorytetem. Szczerze mówiąc, tak samo było w naszym przypadku i gdybyśmy nie wydali naszej wersji 4.0, nadal moglibyśmy nie mieć wersji dla macOS. Jako dostawca oprogramowania, który polega na kompatybilności z innymi producentami, ryzykujemy, przeznaczając nasze zasoby na mniej popularny system operacyjny.
Tylko przyszłość pokaże, czy postawiliśmy na ten niszowy rynek. Do tej pory otrzymaliśmy duże zainteresowanie, szczególnie od użytkowników CAD, którzy pracują na macOS. Mamy nadzieję, że wykonanie przez nas pierwszego ruchu jako komercyjny dostawca zainspiruje innych do zrobienia tego samego”.
Jak dotąd, oprogramowanie Origins firmy PointCab zostało pomyślnie przetestowane na systemach macOS Big Sur 11, Catalina 10.15 i Mojave 10.14. Jeśli chodzi o sprzęt, działa ono na każdym komputerze Apple z procesorem opartym na architekturze Intel (x64). PointCab zapowiedział również, że wraz z kolejnymi aktualizacjami pojawi się kompatybilność z najnowszym układem Apple M1 ARM.
Podobnie jak w przypadku wersji dla Windows, oprogramowanie Origins nie wymaga wysoko wydajnych komponentów sprzętowych do sprawnego działania. Jak pokazano na webinarze przedpremierowym 27 maja, już Mini Mac z 8GB RAM wystarcza.
Więcej informacji na temat oprogramowania do przetwarzania chmur punktów oraz darmową wersję próbną można znaleźć tutaj.
PointCab ORIGINS 4.2 – sprawdź najnowsze funkcje
Odkryj zupełnie nowe funkcje w najnowszym wydaniu oprogramowania do chmur punktów PointCab Origins 4.1!
Czym są chmury punktów?
W tym tekście odpowiemy na podstawowe pytania dotyczące chmur punktów, czym są i jak się je tworzy, do czego wykorzystuje się chmury punktów oraz jak można z nimi pracować.
PointCab i najnowsze rozwiązania rewizji 10
Program PointCab to świetne narzędzie do przetwarzania chmur punktów. Sprawdź, co nowego przygotował producent tego oprogramowania w kolejnej, 10 rewizji.